Hangend met rackbuddy - maak het van jou
Van een idee ontwikkeld in een garage tot een internationaal bedrijf met een ontwerplaboratorium in Frederiksberg, in slechts 7 jaar. De groei en het succes van Rackbuddy zijn snel toegenomen en ondanks het bereiken van veel mijlpalen, hebben de eigenaren nog steeds veel doelen voor hun bedrijf. Maar wie zijn de twee heren achter Rackbuddy, die erin slaagden om waterpijpen te veranderen in stedelijke en trendy walk-ins en garderobe-oplossingen? En wat is de reden achter het succes?
Jeugdvrienden van ESBJerg
Martin en Lasse hebben elkaar het grootste deel van hun leven gekend en geloven dat de reden dat ze zowel vrienden kunnen zijn en samen een bedrijf kunnen runnen, hun vermogen is om elkaars ideeën te laten ontvouwen en ermee te rennen. Het idee achter Rackbuddy vond plaats in 2013 toen Martin een garderobe nodig had voor zijn nieuwe thuis. Hij kon niets vinden dat aan zijn verwachtingen voldeed, dus besloot hij de zijne te creëren met zijn vriend Lasse. Het doel was om iets stabiel te creëren met een schoon ontwerp en een unieke uitstraling, en dat was hoe de eerste Rackbuddy tot leven kwam. Woordspreiding en het idee werd al snel populair bij de vriendengroep, en binnen een korte periode hadden ze de eerste tien Rackbuddy -kledingrekken verkocht. Rackbuddy bleek al snel een financieel levensvatbaar idee en Martin en Lasse creëerden het bedrijf terwijl ze hun fulltime banen aan de zijkant werkten. In 2015 besloten ze hun banen te stoppen en fulltime te gaan voor het Rackbuddy-project.
Maak het je eigen
Rond Rackbuddy, Lasse en Martin hebben een universum gebouwd dat ze noemen Maak het je eigen. Het universum is de essentie van het DNA van Rackbuddy - de mogelijkheid om Rackbuddy zelf te maken. Als je Lasse en Martin vraagt, bestaat er geen twijfel over waarom Rackbuddy zo'n succes werd.
“In werkelijkheid is Rackbuddy gebouwd op een heel eenvoudig idee, namelijk de mogelijkheid om uw eigen garderobe of opslagoplossing aan te passen en aan te passen. We zijn de hele weg aan dat idee gebleven, en met Maak het je eigen,We kunnen deze visie nog meer ontvouwen. In tegenstelling tot zoveel andere oplossingen roept Rackbuddy niet aan op één specifieke stijl of type. De ruwe, stedelijke look kan worden aangepast, afhankelijk van de stijl van de persoon. Het kan vrouwelijk worden gemaakt en een lichte uitdrukking krijgen door een paar accessoires toe te voegen ”, zegt Martin.
"De kracht van Rackbuddy is dat het niet alleen één specifiek doel dient. Het kan worden gebruikt in de keuken, de woonkamer, de kinderkamer en voor uw garderobe. Je kunt kiezen voor traditionele modellen of creatief zijn en je eigen ontwerpen - met RackBuddy is het alleen je verbeelding die de limieten stelt. Het Make It Yours Universe betekent ook dat onze klanten elkaar kunnen inspireren door hun oplossingen te tonen, zodat anderen de creatieve ideeën kunnen nemen en ze kunnen aanpassen aan hun eigen stijl. En dat is echt een van de dingen waar we het meest van genieten. We houden ervan wanneer mensen hun producten op Instagram delen en laten zien hoe ze hun rackbuddy in hun eigen stijl hebben gemaakt. Dat is de reden waarom onze nieuwe website veel meer gericht is op interieurinspiratie. ”, Voegt Lasse toe.
3 snelle vragen voor Martin en Lasse
Welke Rackbuddy -oplossingen heb je in je eigen huis?
LASSE: Ik heb Rackbuddy zowel creatief als functioneel gebruikt door een muur te bouwen voor schoenen en een muur met ruimte voor planten en decoraties.
MARTIN: Ik heb een kleine inloopkast gemaakt voor mijn slaapkamer. Ik heb modules uit de inloopcollectie gebruikt, maar vanwege de hoogte van de kamer heb ik het aangepast.
Kun je enkele spannende dingen onthullen die er aankomen?
LASSE: We zijn super enthousiast om binnenkort een nieuwe reeks richtensystemen te lanceren
MARTIN: We lanceren ook dressoirs en laden die kunnen worden gemonteerd op de bestaande Rackbuddy -oplossingen, zodat onze huidige klanten hun producten kunnen uitbreiden en toevoegen.
Wat is de volgende grote ambitie?
MARTIN en LASSE: Onze volgende ambitie is om drie nieuwe online markten in te voeren. We werken ook aan het uitbreiden van ons personeel, zodat we de werklast bijhouden.